TOPLUMSAL GERÇEĞİN YİTİRİLMESİ VE ANTİ-KAHRAMAN AHLAKI: TAXI DRIVER

Author:

Year-Number: 2015-9
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : Sosyoloji

Abstract

Kara filmler ve onların anti kahramanları modern topluma yönelik birer eleştiri olarak okunabilecek önemli kaynaklar olarak karşımıza çıkar. Film noir kavramı toplumsal süreçlerin bir sonucu olarak ortaya çıkmış, ekonomik, politik ve kültürel açmazların, toplumsal dönüşümün perdeye yansımasıdır. Barındırdığı karakterler de karşılaştıkları olaylar karşısında kaygı, umutsuzluk, paranoya, yalnızlık ve yabancılaşma yaşarlar. İzleyiciler toplumun psikolojisini kimlik krizi yaşayan bireylerin hikâyelerinden okur. Taxi Driver filminin anti kahramanı Travis Bickle da kara film kavramının bünyesinde barındırdığı ayırt edici özelliklerin ve bununla paralel ortaya konan toplumsal eleştirinin önemli bir örneğidir.

Keywords

Abstract

Film noirs and their anti-heroes are important sources that can be read as a criticism for modern society. Film noir appeared as a result of social processes; is a reflection of the economical, political and cultural dilemmas, social change to the curtain. The characters from them live a anxiety, despair,paranoid,loneliness and alienation over the events they are exposed to. The spectators read the psychology of society from the stories of people having identity crisis. The anti-hero of the Taxi Driver, Travis Bickle is also an important example of dioristic features from the film and social criticism which are parallel to these.

Keywords