PRAG’DA TARİHİ KENT MEKÂNLARI VE MİMARİ TEMSİLİYET

Author :  

Year-Number: 2014-8
Language : null
Konu : Sosyoloji

Abstract

Ses, koku, görselliğin çerçevesi içinde iki günlük Prag gezisinden elde edilen sonuçlar bir seyyahın aylak-muğlak kent algısı içinde değerlendirilmiştir. Kentle ilgili bazı kaynaklar ve gazete yazılarının da değerlendirildiği bu makalede; mimarinin temsiliyeti ile tarihsel ve toplumsal olayların ilişkisi/ilişkisizliği, paketlenmiş kültür tüketiminde mimarinin kullanılması ve araçsallaştırılması üzerine bir sorgulama yapılması amaçlanmıştır.

Keywords

Abstract

The results obtained from two-days Prague trip within the framework of sound, smell and visuality is evaluated with the loafer-ambiguous perception of a traveller. In this article that some sources related to the city and newspaper articles; an investigation on the relation/irrelation of historical and social cases with the representation of architecture, and the usage and instrumentalization of architecture on the wrapped cultural consumption, is aimed to be executed.

Keywords


  • Ağaoğulları, Mehmet Ali ve Levent Köker, Tanrı Devletinden Kral-Devlete, 5. B., İmge Kitabevi, Ankara 2008.

  • Aydınlı, Semra, “Aylak-Muğlak Kent Deneyimleri”, Arzu Mimarlığı Mimarlığı Düşünmek ve Düş- lemek, 1.B., İletişim Yay., İstanbul 2012, s. 257-297.

  • Antmen, Ahu, Sanatçıların Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncı- lık, 4. B., İstanbul 2012.

  • Bauman, Zygmunt, Küreselleşme Toplumsal Sonuçları, Ayrıntı Yayınları, 4. B., İstanbul 2012.

  • Berlitz Cep Rehberi Prag, Dost Yayınevi, 7. B., Ankara 2012.

  • Boym, Svetlana, Nostaljinin Geleceği, Metis Yay., İstanbul 2009.

  • De Botton, Alain, Mutluluğun Mimarisi, 3. B., Sel Yay., İstanbul 2009.

  • Eğribel, Ertan, “Küresel Kalpazanlık: Küresel Ortaçağ’a Geçiş Dönemi’nde Toplumsal Gerçek- liğin Yitirilmesi ve Kurmacanın Rolü”, Sosyologca, S.:6, Temmuz-Aralık, Doğu Kitabevi, İstanbul 2013, s. 7-15.

  • Gürsel, Nedim, “Prag Yağmur Parmaklı Kent”, Atlas, S.:104, 2001, s. 75-91.

  • Hasol, Doğan, “Prag ve Danseden Bina”, Yapı Dergisi, S.: 203, 1998, http://www.doganhasol.net/

  • 32 Bu ifadeyi Ertan Eğribel’in “Küresel Kalpazanlık: Küresel Ortaçağ’a Geçiş Dönemi’nde Top- lumsal Gerçekliğin Yitirilmesi ve Kurmacanın Rolü” başlıklı makalesinden ödünç alarak kullandım. Bunun için bkz. Sosyologca, S.:6, Temmuz-Aralık, Doğu Kitabevi, İstanbul 2013.

  • Kural, Orhan, “Çek Cumhuriyeti ve Açıkhava Müzesi Prag”, Eman name, S. 2, Ağustos-Eylül 2002, s. 59-62.

  • -, “Modern Çek Mimarlığının Kurucusu: Jan Kotěra (1871-1923)”, Arredamento Mimarlık, S.: 159, İstanbul 2003, s. 30-32.

  • -, Prag 1900-2000, Boyut Yayınları Mimarlık ve Kent Dizisi 6, Boyut Yayın Grubu, İstanbul 2003.

  • Ragon, Michel, Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 1998.

  • Sayer, Derek, “Prague as a Vantage Point on Modern European History”, METU Studies in De- velopment, C.: 22, S.. 3, 1995.

  • Žižek, Slavoj, Ahir Zamanlarda Yaşarken, Metis Yay., İstanbul 2011.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics