Bu çalışmada Hintli bir âlim olan Mevlâna Şibli Numani'nin 1892 yılında İstanbul'a yaptığı yolculuk sırasındaki gözlem ve düşünceleri ele alınacaktır. Şibli Numani'nin seyahatnamesini ele almamızın nedeni, 19. yüzyıl seyahatnamesine hâkim olan Batı edebiyatı dışında, bizi Osmanlı Batılılaşması ve geleneksel eğitim kurumlarını bir Hintli yazar gözüyle tanıtmasıdır. Şibli Numani bir Müslüman olarak Osmanlı İmparatorluğu'nun doğusundan Hindistan'a, görece batıda başka bir Doğu ülkesine seyahat etmiş ve gördüklerini Hintli bir Müslüman olarak yorumlamıştır.
Keywords
Abstract
In this study, the observations and thoughts during his journey to Istanbul in 1892 of Mevlâna Şibli Numani, an Indian scholar, will be discussed. The reason why we are dealing with Şibli Numani's travel book is that he introduced us to Ottoman Westernization and traditional educational institutions from the perspective of an Indian writer, with the exception of the Western literature that dominated the 19th century travel book. Şibli Numani, as a Muslim, traveled from the east of the Ottoman Empire, from India, to another Eastern country, relatively west, and interpreted what he saw as an Indian Muslim.
@article{2017,title={OSMANLI’NIN DOĞUSUNDAN BATI’NIN DOĞUSUNA BAKMAK: HİNDİSTANLI ALİM ŞİBLİ NUMANİ’NİN SEYAHATNAMESİNDE OSMANLI-İNGİLİZ-HİNDİSTAN İLİŞKİLERİ AÇISINDAN YENİLEŞME VE PAN-İSLAMİZM},abstractNode={Bu çalışmada Hintli bir âlim olan Mevlâna Şibli Numani'nin 1892 yılında İstanbul'a yaptığı yolculuk sırasındaki gözlem ve düşünceleri ele alınacaktır. Şibli Numani'nin seyahatnamesini ele almamızın nedeni, 19. yüzyıl seyahatnamesine hâkim olan Batı edebiyatı dışında, bizi Osmanlı Batılılaşması ve geleneksel eğitim kurumlarını bir Hintli yazar gözüyle tanıtmasıdır. Şibli Numani bir Müslüman olarak Osmanlı İmparatorluğu'nun doğusundan Hindistan'a, görece batıda başka bir Doğu ülkesine seyahat etmiş ve gördüklerini Hintli bir Müslüman olarak yorumlamıştır.},author={-Nihan Yıldız},year={2017},journal={Sosyologca}}