POSTMODERN MELEZ KİMLİK ÖRÜNTÜLERİ: “GÜNDÜZ PURİTAN, GECE PLAYBOY”

Author :  

Year-Number: 2012-4
Language : null
Konu : Sosyoloji

Abstract

Küreselleşme süreci ve postmodern yapılanmada bir yandan çeşitlilik ve farklılıkların sentezi yaşanırken, diğer taraftan küresel kültüre karşı toplumların kendi kimliklerini koruması bağlamında, kendi kültürel kodlarına sahip çıkma yaşanabilmektedir. Postmodern kültür hem dindar olmayı hem de hedonist yaşam tarzını üretebilmektedir. Ancak, ölümcül kimlikler yaratmadan yaşamak için Mevlana’nın “gel ne olursan ol gel” düsturunu benimsemek, birbirini tanımak ve saygı göstermek, kimseye yaşam tarzı dikte etmemek, aynı zamanda kendi kimliğini ve kişiliğini oluşturabilmek gerekmektedir. Bu çalışma tüm bunlar üzerinde duracaktır.

Keywords

Abstract

While the synthesis of diversity and differences is experienced in the globalization process and postmodern structuring, on the other hand, in the context of protecting their own identities against global culture, it is possible to claim their own cultural codes. Postmodern culture can produce both being religious and a hedonistic lifestyle. However, in order to live without creating deadly identities, it is necessary to adopt Mevlana's motto of "come whatever you are", to know and respect each other, not to dictate a lifestyle to anyone, and to be able to create your own identity and personality at the same time. This study will focus on all of these.

Keywords


  • Aksoy, Temel (2012): “Melez Kimlikler”, http://www.temelaksoy.com/yazilar/bu-zamanin- ruhu/Melez-Kimlikler.aspx, 08.05.2012, Erişim Tarihi: 10.06.2012.

  • Bauman, Zygmunt (2001): Parçalanmış Hayat, (Çev. İ. Türkmen), Ayrıntı Yay., İstanbul.

  • Bauman, Zygmunt (1998): Sosyolojik Düşünmek, (Çev. A. Yılmaz), Ayrıntı Yay., İstanbul.

  • Bayhan, Vehbi (2011): “Hedonist ve Püritan Etik Sarmalında Postmodern Gençlik”, 38. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi, 10-15 Eylül 2007, Çevre, kentleşme Sorunları ve Çözümleri Oturumu Bildiriler Kitabı, 1. Cilt, Ankara.

  • Bayhan, Vehbi (2005): “Gençlik ve Postmodern Çoğul Kimlik”, Uluslararası Sosyoloji Kolok- yumu, Parçalanmalar Çağında Yeni Toplumsallıklar, 12-14 Mayıs 2005, Galatasaray Üniversitesi, İstanbul.

  • Bayhan, Vehbi (2003): Genç Kimliği - Üniversite Gençliğinin Sosyolojik Profili, (İnönü Üniver- sitesi Uygulaması), İnönü Üniversitesi Yayınları, Malatya.

  • Bayhan, Vehbi (2000): “Tek Kültüre Karşı Öz Kültür: Küresel Kültür ve Yerel Kültür İkilemi”, III. Ulusal Sosyoloji Kongresi, 2-4 Kasım 2000, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.

  • Bocock, Robert (1997): Tüketim, (Çev. İ. Kutluk), Dost Kitabevi, Ankara.

  • Bozkurt, Veysel (2000): Püritanizmden Hedonizme Yeni Çalışma Etiği, Bursa.

  • Clein, Naomi (2000): No Logo, (Çev. N. Uysal), Bilgi Yay., İstanbul.

  • Featherstone, Mike (1996): Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, (Çev. M. Küçük), Ayrıntı Yay., İstanbul.

  • Göle, Nilüfer (2000): Melez Desenler, Metis Yayınları, İstanbul.

  • Kahraman, Hasan Bülent (2002): Postmodernite ile Modernite Arasında Türkiye, Everest Yay., İstanbul.

  • Maalouf, Amin (2000): Ölümcül Kimlikler, (Çev. A. Bora), YKY, İstanbul.

  • Ritzer, George (2011): Küresel Dünya, (Çev. Melih Pekdemir), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.

  • Sarıbay, Ali Yaşar (2000): “Küreselleşme, Postmodern Uluslaşma ve İslam”, Der. E. Fuat Key- man - Ali Yaşar Sarıbay, Global-Yerel Ekseninde Türkiye, İstanbul.

  • Tekelioğlu, Orhan (2012a): “Merkezin Ecnebileri”, Radikal İki, 05.02.2012.

  • Tekelioğlu, Orhan (2012b): “Melezlere Yer Yok mu?”, Radikal İki, 01.04.2012.

  • Tekelioğlu, Orhan (2012c): “Kemal Sunal’dan Pastiş Olmaz?”, Radikal İki, 10.04.2012.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics