Bu çalışmada, Hollanda’da icra, piyasa faaliyetleri veya eğitim anlamında doğrudan müzikal pratiklere katılan Türk göçmenlerin, ana vatan olarak algıladıkları mekânla kurdukları maddi ve sembolik ilişkilerin ulusötesilik kavramı bağlamında bir analizi hedeflenmektedir. Çalışmanın temel varsayımı, bu ilişkiler üzerinden kurulan bağlantıların, göçmenlerin müzik pratikleri aracılığıyla harekete geçen kolektif ve kültürel bir hafızanın oluşumuna dayandığıdır. Araştırmanın örneklem grubunu plak şirketlerinin müzisyenleri, prodüktörleri, sanatçıları ve repertuar çalışanları ile eğitim kurumlarında çalışan kişiler oluşturmaktadır.
In this study, it is aimed to analyze the material and symbolic relations established by Turkish immigrants who participate directly in musical practices in terms of performance, market activities or education in the Netherlands with the place they perceive as their homeland, in the context of the concept of transnationalism. The main assumption of the study is that the connections established through these relationships are based on the formation of a collective and cultural memory that is activated through the musical practices of immigrants. The sample group of the study consists of musicians, producers, artists and repertoire employees of record companies and people working in educational institutions.