Mekân, tabloda başlı başına bir aktördür; hatta bazı resimlerde insanlar mekânın süsü, doğal bir parçası gibi dururlar. Bazı tablolarda, ressamlar tarafından yazılan küçük notlar, tabloda yansıyan olayla bağlantılı bilgiler ve uyarılar niteliğinde anlatıma destek olarak kullanılmış, ressam imzası yerine geçmiştir. Bu anlamda bu makalede, Hollandalı ressam Jan van Eyck’e ait (1390 Maastricht-1441 Brugge), “Arnolfini Portresi”, 15.yüzyılın ortalarında Brugge’deki gündelik hayata dair izlerin mekân üzerinden okunması yoluyla anlamlandırılacaktır.
Space is an actor on its own in the painting; even in some paintings, people seem to be an ornament, a natural part of the space. In some paintings, small notes written by the painters were used as a support for the information and warnings related to the event reflected in the painting, and replaced the painter's signature. In this sense, in this article, the "Arnolfini Portrait" by Dutch painter Jan van Eyck (1390 Maastricht-1441 Bruges) will be interpreted through the reading of the traces of everyday life in Bruges in the middle of the 15th century.