Türkiye’de yerlilik, yerellik görüşü Batıcılaşma çabasıyla birlikte gündeme gelmiştir. Diğer bir deyişle yerlilik, yerellik tarih içinde kendimize bağlı yeni bir dengenin savunulması biçiminde değildir. Batı üstünlüğü temelindeki dengeye uyumu öngörmektedir. Kemal Tahir’in yerlilik anlayışı buna karşıtlık oluşturmaktadır.
Keywords
Abstract
The view of nativeness and localness in Turkey became a current issue with the effort of Westernization. In other words, nativeness and localness are not in the form of defending a new balance depending on ourselves within the history. It predicts the conformity with the balance on the basis of Western superiority. Kemal Tahir’s nativeness view contradicts to this one.
@article{2013,title={KEMAL TAHİR’İN 40. ÖLÜM YILDÖNÜMÜ ANISINA: KÜRESEL KALPAZANLIK VEYA ZAMANIN RUHU İÇİNDE YÜZEYSEL KALMAK VE KÜRESELLEŞİRKEN TAŞRALAŞMAK KARŞISINDA TARİH BİLİNCİNİN GEREĞİ ÜZERİNE},abstractNode={Türkiye’de yerlilik, yerellik görüşü Batıcılaşma çabasıyla birlikte gündeme gelmiştir. Diğer bir deyişle yerlilik, yerellik tarih içinde kendimize bağlı yeni bir dengenin savunulması biçiminde değildir. Batı üstünlüğü temelindeki dengeye uyumu öngörmektedir. Kemal Tahir’in yerlilik anlayışı buna karşıtlık oluşturmaktadır.},author={-Ertan Eğribel},year={2013},journal={Sosyologca}}
-Ertan Eğribel . 2013 . KEMAL TAHİR’İN 40. ÖLÜM YILDÖNÜMÜ ANISINA: KÜRESEL KALPAZANLIK VEYA ZAMANIN RUHU İÇİNDE YÜZEYSEL KALMAK VE KÜRESELLEŞİRKEN TAŞRALAŞMAK KARŞISINDA TARİH BİLİNCİNİN GEREĞİ ÜZERİNE . Sosyologca.DOI:null
-Ertan Eğribel.(2013).KEMAL TAHİR’İN 40. ÖLÜM YILDÖNÜMÜ ANISINA: KÜRESEL KALPAZANLIK VEYA ZAMANIN RUHU İÇİNDE YÜZEYSEL KALMAK VE KÜRESELLEŞİRKEN TAŞRALAŞMAK KARŞISINDA TARİH BİLİNCİNİN GEREĞİ ÜZERİNE.Sosyologca
-Ertan Eğribel,"KEMAL TAHİR’İN 40. ÖLÜM YILDÖNÜMÜ ANISINA: KÜRESEL KALPAZANLIK VEYA ZAMANIN RUHU İÇİNDE YÜZEYSEL KALMAK VE KÜRESELLEŞİRKEN TAŞRALAŞMAK KARŞISINDA TARİH BİLİNCİNİN GEREĞİ ÜZERİNE" , Sosyologca (2013)
-Ertan Eğribel . 2013 . KEMAL TAHİR’İN 40. ÖLÜM YILDÖNÜMÜ ANISINA: KÜRESEL KALPAZANLIK VEYA ZAMANIN RUHU İÇİNDE YÜZEYSEL KALMAK VE KÜRESELLEŞİRKEN TAŞRALAŞMAK KARŞISINDA TARİH BİLİNCİNİN GEREĞİ ÜZERİNE . Sosyologca . 2013. DOI:null
-Ertan Eğribel .KEMAL TAHİR’İN 40. ÖLÜM YILDÖNÜMÜ ANISINA: KÜRESEL KALPAZANLIK VEYA ZAMANIN RUHU İÇİNDE YÜZEYSEL KALMAK VE KÜRESELLEŞİRKEN TAŞRALAŞMAK KARŞISINDA TARİH BİLİNCİNİN GEREĞİ ÜZERİNE. Sosyologca (2013)
-Ertan Eğribel .KEMAL TAHİR’İN 40. ÖLÜM YILDÖNÜMÜ ANISINA: KÜRESEL KALPAZANLIK VEYA ZAMANIN RUHU İÇİNDE YÜZEYSEL KALMAK VE KÜRESELLEŞİRKEN TAŞRALAŞMAK KARŞISINDA TARİH BİLİNCİNİN GEREĞİ ÜZERİNE. Sosyologca (2013)
Format:
-Ertan Eğribel. (2013) .KEMAL TAHİR’İN 40. ÖLÜM YILDÖNÜMÜ ANISINA: KÜRESEL KALPAZANLIK VEYA ZAMANIN RUHU İÇİNDE YÜZEYSEL KALMAK VE KÜRESELLEŞİRKEN TAŞRALAŞMAK KARŞISINDA TARİH BİLİNCİNİN GEREĞİ ÜZERİNE Sosyologca
-Ertan Eğribel . KEMAL TAHİR’İN 40. ÖLÜM YILDÖNÜMÜ ANISINA: KÜRESEL KALPAZANLIK VEYA ZAMANIN RUHU İÇİNDE YÜZEYSEL KALMAK VE KÜRESELLEŞİRKEN TAŞRALAŞMAK KARŞISINDA TARİH BİLİNCİNİN GEREĞİ ÜZERİNE . Sosyologca . 2013 doi:null
-Ertan Eğribel."KEMAL TAHİR’İN 40. ÖLÜM YILDÖNÜMÜ ANISINA: KÜRESEL KALPAZANLIK VEYA ZAMANIN RUHU İÇİNDE YÜZEYSEL KALMAK VE KÜRESELLEŞİRKEN TAŞRALAŞMAK KARŞISINDA TARİH BİLİNCİNİN GEREĞİ ÜZERİNE",Sosyologca(2013)