Bu çalışmada, Türkiye’de kadın caz müzisyenleri toplumsal cinsiyet bağlamında incelenmiştir. Sosyo-müzikolojik bir yaklaşımla kuramsal çerçevesi oluşturulan araştırmanın amacı, Türkiye’de caz müziğinde aktif olan kadın müzisyenler aracılığıyla; toplumsal cinsiyet rollerinin kadınların kariyer süreçlerini nasıl etkilediği, kadın müzisyenlerin erkek egemen sektörde görünür olmak için ne gibi aşamalardan geçtikleri ve caz müziğinde kadınlara atfedilen rollerin neler olduğu gibi soruların araştırılmasıyla betimsel analiz yapmaktır. Enstrüman çalan kadın caz müzisyenlerinin nicelik bakımından azınlıkta olmaları nedeniyle, konunun kapsamı “Türkiye’de enstrüman çalan kadın caz müzisyenleri” ile sınırlandırılmış ve bu bağlamda kaynak kişi olarak seçilen isimlerle derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Yapılan görüşmelerle, çalışma konusunun sınırları belirlenmiş ve feminist teoriden faydalanılarak, nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır.
In this work, women jazz musicians in Turkey have been examined within the gender studies context. The purpose of this research, of which its theoretical frame was formed with a sociomusicological approach, via female musicians who are active in jazz music in Turkey, is to research and form a descriptive analysis by asking questions, such as: how gender roles affect women's careers, what steps female musicians have to go through in a sector dominated by men in order to be seen and which roles are attributed to women in jazz. Since women jazz musicians who play instruments are a minority, the scope of the subject has been limited to “women jazz instrumentalists in Turkey”, and in-depth interviews were conducted with selected sources within this context. The boundaries of the research topic were determined by the conducted interviews, and utilizing the feminist theory, qualitative research methods were used.