Osmanlı modernleşme dönemi entelektüeli Ziya Gökalp, millî iktisat anlayışı etrafında solidarizmi teklif etmiştir. Bu solidarist düşünceler, Türkiye’de yerli sosyalizm tartışmalarının yükseldiği 1960’lı yıllarda, Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu tarafından esasında sosyalizm olarak değerlendirilebileceği şeklinde yorumlanmıştır. Oysa Gökalp, sosyalizmi; özel mülkiyetin ilgası, milliyet muarızlığı ve halkı proletaryaya indirgemesi gibi hususlarda eleştirmektedir. Fındıkoğlu, bu tartışmaların, yalnız sosyalizmin bir türüne ait olduğunu iddia etmiş, Gökalp’ın öz itibariyle sosyalizme temayülü bulunduğunu, devletin iktisada müdahale etmesi düşüncesi, içtimai mülkiyet ve temettü fazlası kavramlarını kullanmasından hareketle temellendirmiştir. Bu yorumlama girişiminde, Gökalp’ın iktisatta adem-i merkeziyetçiliğe meylettiği son yazıları dikkate alınmamıştır.
Ziya Gökalp, an intellectual of the Ottoman modernization period, proposed solidarism around the concept of national economy. These solidarist ideas were interpreted by Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu in the 1960s, when discussions on domestic socialism were on the rise in Turkey, as being essentially socialism. However, Gökalp critcizes socialism for its abolition of private property, its opposition to nationality and its reduction of the people to the proletariat. Fındıkoğlu claimed that these discussions belonged only to a form of socialism and justified Gökalp’s tendency towards socialism on the basis of the idea of state intervention in the economy and his use of the concepts of social property and dividend suplus. In this attempt at interpretation, Gökalp’s last writings, in which he leaned towards decentralizaton in economics, were not taken into account.